Kuo skiriasi kasdieninės pamokos nuo tų pamokų, kurios vyko per projektą ,,Tyrinėjimo menas”? Per įprastas pamokas mokoma vieno dalyko, pavyzdžiui, kokios nors taisyklės arba tam tikros temos. O kai pamokos yra integruotos, mokoma tarsi kelių dalykų vienu metu. Pavyzdžiui, vykdydami veiklas, projekto dalyviai važiavo į Kauną, kur jau traukinyje turėjo apžiūrėti M. K. Čiurlionio paveikslus, pasirinkti gražiausią ir jį įsidėmėti. Kaune dešimtokus suskirstė poromis, jie turėjo aptarti, koks paveikslas labiausiai patiko, kas tame paveiksle vyko, kokios spalvos naudojamos, kokie veikėjai pavaizduoti ir kokia galėtų būti paveikslo mintis. Atvykę prie eglutės, kuri buvo papuošta Čiurlionio paveikslo motyvais, turėjo tuos motyvus atpažinti. Taigi keliaudami bendradarbiavo, naudojosi internetu, domėjosi menu ir diskutavo. Reikėjo pastabumo, kad visi suprastų, jog kelis dalykus daro vienu metu.
Taip pat mokiniai vyko į Valstybės pažinimo centrą, kur kartu su projekto koordinatore, architekte Egle Januskiene nagrinėjo, kaip piliečiai gali prisidėti prie valstybės kūrimo ir valdymo, kokiais būdais galima spręsti visuomenei ar vietos bendruomenei aktualias problemas. Suprato, kad ir jie gali spręsti savo bendruomenės problemas. Taigi susipažino su valstybės valdymo tvarka ir patys pasijuto savo valstybės kūrėjais.
Projektu metu IIa klasės mokiniai daug diskutavo apie tai, ką visi norėtų pakeisti mūsų mokykloje. Nusprendė, kad labiausiai nori pakeisti mokyklos valgyklą, nes tai yra vieta, kuri reikalinga visiems. Ši veikla reikalavo kruopštumo, bendradarbiavimo, noro pakeisti esamą tvarką ir suprasti problemas. Per anglų kalbos pamoką mokėsi apie sveiką maistą, tinkamą valgyklos aplinką ir baldus. Žinojimas, kad besimokant gautos žinios bus netrukus pritaikytos praktiškai, padidino motyvaciją. Domėjosi sveika gyvensena, sveiku maistu, kalbėjo apie tai, kokio maisto nori.
Taip pat apsilankė įmonės Vinted biure, pasisėmė įkvėpimo, kaip galima būtų pakeisti mokyklos interjerą. Dar apsilankė Pilatės gimnazijoje, kur dalyvavo edukaciniame užsiėmime apie tai, kaip galima pertvarkyti savo mokyklos valgyklą. Galėjo apžiūrėti visą mokyklą: sporto salę, biblioteką, skaityklą, kabinetus ir, žinoma, valgyklą.
Norėdami įsitikinti, kad mūsų ir bendruomenės nuomonės sutampa, kalbėjosi su gimnazijos mokiniais, mokytojais ir darbuotojais, atliko su jais interviu ir netgi organizavo interviu su gimnazijos direktore. Visų klausinėjo, kokio maisto reikia valgykloje, privertė susimąstyti, ar valgome pilnavertiškai. Žinoma, prieš tai mokėsi apie tai, kaip tinkamai imti interviu! Taigi mokiniams tikrai prireikė žinių apie straipsnio ir interviu kūrimą, bendravimo su vyresniais žmonėmis įgūdžių bei maisto svarbos organizmui įtakos.
Savo patirtį mokiniai patys aprašė šiame straipsnyje. Džiaugiasi, kad dalyvavo projekte, kuris laido jiems pagilinti savo žinias ir suprasti, kad gali pakeisti savo aplinką patys!
Projektas “Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomėje“ realizuojmas Kūrybinės jungtys kartu su Vilniaus miesto savivaldybė i EDU Vilnius.
#KurybinesJungtys #TyrinejimoMenas #MokomėsBendruomenėje #TyrinejimoMenasVilniuje